-
Wiosna, wiosna, wiosna, ach, to Ty! Wiosna, wiosna, wiosna, ach, to Ty! Wiosna, wiosna, wiosna, ach, to Ty! Wiosna, wiosna, wiosna, ach, to Ty! Wiosna, wiosna, wiosna, ach, to Ty! Wiosna, wiosna, wiosna, ach, to Ty! Wiosna, wiosna, wiosna, ach, to Ty! Wiosna, wiosna, wiosna, ach, to Ty! Wiosna, wiosna, wiosna, ach, to Ty!
Warsztaty krytycznego myślenia w klasie czwartej i piątej - 25.04.2024 :)
Projekt Centrum Edukacji Obywatelskiej związany z krytycznym myśleniem o świecie rozbudził dziecięcą otwartość i chęć do współpracy. Mentor zespołu pan Łukasz Bartosik z właściwym podejściem przedstawił zasady pracy oraz cele zajęć nastawione na zmianę perspektywy i rozbudzenie otwartości u dzieci oraz krytycznego myślenia.
Podzieleni na trzy grupy uczniowie klasy czwartej i piątej wspólnie pracowali nad opowieścią przy użyciu puli tych samych słów. Powstały ciekawe opowieści, to ćwiczenie uzmysłowiło im, że każdy mając jednakowe zasoby, może stworzyć różne narracje. Obejrzeliśmy krótkie animacje o postrzeganiu świata przez pryzmat własnych doświadczeń, wiedzy, nawarstwień kulturowych czy miejsca, w jakim się urodziliśmy. Wykorzystując telefony i tablety oraz kody QR, uczniowie stworzyli chmurę wyrazową dotyczącą skojarzeń i stereotypów na temat Afryki. Po obejrzeniu dokumentu zweryfikowali swoje osądy oraz wypunktowali prawdziwy obraz kontynentu i krajów składających się na niego. Zostajemy z przesłaniem, aby weryfikować kto i co mówi na dany temat, jakim językiem, z jakim nastawieniem, czego oczekuje. Dzieci będą wiedziały, że należy szanować swojego rozmówcę i poznać jego perspektywę widzenia świata.
Warsztaty bardzo spodobały się młodzieży, która zweryfikowała swoje poglądy, mogła dzielić się przemyśleniami, współpracować w grupie, poznać nowy temat oraz wykorzystać nowe technologie w pracy podczas zajęć. Krytyczne myślenie skłoniło ich do dyskusji również po warsztatach.
Sylwia Olszak